Predovšetkým to čo udáva výrobca. Čo predstavuje niekoľko základných vecí. Tými sú, rozvodný remeň alebo reťaz, motorový olej, kabínové a vzduchové filtre, kvapaliny ako napríklad brzdová a tak ďalej. Je toho celkom dosť a mnohý majitelia vozidiel na niektoré intervaly výmeny kašlú, kde s obľubou vodiči nemenia motorový olej každý rok, ako je predpísané ale každých napríklad 15000 kilometrov čo môže mať tiež za následok poruchy na vozidiel alebo jeho kratšiu životnosť. Poďme si povedať o tých najhlavnejších veciach.
Rozvody – rozvodová reťaz alebo rozvodový remeň je jednoduchá a lacná súčiastka ktorá ale zabezpečuje aby ventily a piesty pracovali tak ako majú to znamená keď je piest dole aby sa vysunul ventil. Ak by sa stretli tak je po väčšine motor na odpis a tým pádom aj auto, pretože sa pokrivia ventily alebo až ojnice. Čiže celé hlavné jadro motora. Výmena rozvodoch nie je tak lacná záležitosť ako súčiastky na opravu. Cena je väčšia lebo na výmenu rozvodoch je potrebný presný prípravok ktorý udrží valce a ventily zastavené v prípade výmeny remeňa/reťaze. A takéto prípravky sú drahé. Môžete si dať vymeniť rozvody aj lacnejšie ale ak sa nasadia zle, to jest o zub alebo dva krivo tak motor začne ísť nepravidelne a časom je na odpis. Kedysi sa rozvodový remeň vymieňal podľa intervaloch v servisnej knižke ktoré boli cca. 90 000km. Dnes sú intervaly dlhšie napríklad passat b6 s motorom 2.0 tdi má servisný interval rozvodov 210 000km.
Olej – motorový olej zabezpečuje mazanie rýchlo sa pohybujúcich trecích častí motora ktoré by sa bez neho doslova zadreli, teda zakuslo železo o železo a keby sa to stalo tak je potrebné spraviť výbrus motora ( prebrúsiť valec na väčší rozmer aby sa vyfrézovali ryhy) a inštalovať nové piesty. Dnes sa ale takáto oprava rieši výmenou motora čo je mnohokrát lacnejšie. Vymieňajte teda svoj motorový olej pravidelne podľa servisnej knižky. Keď ho vymeníte skôr motoru len a len pomôžete.