Minulý august firma Apple oznámila, že by viac nezávislým opravovniam umožnilo kúpiť originálne súčasti a nástroje pre iPhone, aby mohli robiť bežné opravy pre iPhone. Vyzeralo to ako výnimka z prísnych obmedzení od Apple, pokiaľ ide o to, koho považuje za hodného opraviť váš telefón. Zdá sa však, že organizácia AP uzavrela takú drakonickú zmluvu, že niektoré obchody ju odmietajú podpísať, čo nás núti uvažovať o tom, či organizácia AP vôbec nemá v úmysle pomáhať v opravárenskom priemysle.
AP môže zjavne vykonať neohlásené audity a inšpekcie opravovne kedykoľvek, aby sa ubezpečila, že napríklad nepoužíva diely vo viac ako dvoch percentách svojich transakcií, možno bude musieť zaplatiť veľa peňazí – v zmluve sa uvádza, že AP môže pokutu zaplatiť 1000 dolár za každú transakciu, ktorá sa stala počas daného auditu. Obchod by tiež musel firme AP zaplatiť za vyšetrovanie.
A ak opravovňa niekedy opustí program, zmluva tiež údajne umožňuje firme AP vykonávať inšpekcie až päť rokov po ukončení obchodu. Opravne sú tiež údajne povinné poskytovať zákazníkom informácie o zákazníkoch firme AP, ako sú mená, telefónne čísla a adresy domov.
Nie všetky opravovne odmietajú zmluvu podpísať. Niektorí povedali viceprezidentovi, že ocenili, ako ich firma AP rozdávala, aby získali súčiastky od výrobcu, a jeden majiteľ obchodu povedal, že audity uvítajú, pretože „viem, že všetko, čo v našom dome predávame, je v poriadku a je na palube.“
Obmedzujúca zmluva v konečnom dôsledku nie je príliš prekvapujúca pre firmu AP, ktorá rád ponecháva svoje zariadenia uzamknuté a namiesto toho tlačí používateľov k opravám v obchodoch alebo autorizovanými poskytovateľmi služieb. Napríklad minulý rok firma začala zobrazovať upozornenia niektorým používateľom, ktorí majú náhradné batérie alebo obrazovky od tretích strán, ktoré tvrdia, že tieto časti nie je možné overiť ako originálne. AP zrejme úspešne minulý rok lobovala za odloženie zákona o opravách v Kalifornii.